مطالعه و بررسی یک دسته کلی از روش های تکراری برای حل دستگاه های معادلات خطی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به مطالعه و بررسی یک دسته از روش های تکراری برای حل دستگاه معادلات خطی با ماتریس ضرایب نامنفرد خواهیم پرداخت. در واقع از یک سو مقایسه ی سرعت همگرایی روش های تکراری و از سوی دیگر بررسی عملکرد ماتریس های پیش شرط ساز مناسب برای بهبود سرعت همگرابی این روش ها، مورد بحث قرار خواهد گرفت. کار اصلی انجام شده در این پایان نامه، ارائه ی روش تکراری gmts و مطالعه و بررسی فرم های پیش شرط سازی شده ی این روش می باشد؛ که در [1] نیز به صورت مقاله چاپ شده است. در واقع gmts فرم تعمیم یافته ای از روش های mts است که فصل دوم به مرور این روش اختصاص یافته است. در این پایان نامه نشان داده خواهد شد که با انتخاب های مناسبی از ماتریس های کمکی در روش gmts {و فرم پیش شرط سازی شده)، این روش دارای عملکرد بهتری نسبت به gaor (و فرم پیش شرط سازی شده) است. لازم به ذکر است که روش gaor و فرم های پیش شرط سازی شده ی آن اخیراً در بسیاری از مقالات مورد بررسی قرار گرفته است. برای جزئیات بیشتر به [12,21] مراجعه کنید.

منابع مشابه

حل یک دستگاه از معادلات خطی با روش آنالیز هموتوپی

در این مقاله، الگوریتم موثری برای حل دستگاه معادلات خطی بر اساس روش آنالیز هموتوپی ارائه می دهیم. این روش با روش تکرار ژاکوبی کلاسیک مقایسه شده و آنالیز همگرایی آن مورد مطالعه قرار می گیرد. در پایان دو مثال عددی برای موثر بودن این روش ارائه خواهیم داد.

متن کامل

یک روش نایکنوای فیلتردار برای حل دستگاه معادلات غیرخطی

In this paper, a new approach is presented for solving nonlinear systems of equations in which a derivative-free nonmonotone strategy is employed. Besides, the new approach is equipped with a filter technique. Using this concept, we store some trial points that are probably ignored by some other line search methods. The new algorithm utilizes the information of existing points in the filter in ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ولی عصر (عج) - رفسنجان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023